Svante på Bamsebo

Alla inlägg den 30 november 2009

Av Svante - 30 november 2009 12:34

Nu har det gått två veckor sedan jag uppdaterade här sist och det har hänt en hel del.

På fredan för två veckor sedan så träffade jag en ny lekkamrat, hon heter Troja och är en två årig blandras. Vi hade jätteskoj och lekte i flera timmar i streck. Jag tyckte det va roligt och jag hoppas få träffa henne igen. Matte och husse har sagt att jag ska få träffa andra hundar och leka med dom också, för jag vet att det bor en hund några hus bort och henne vill jag leka med.

Matte har kommit hem från sin treveckors vistelse i Spanien och jag blev verkligen JÄTTEGLAD av att se henne igen, tror nästan jag blev gladare än husse ;)
Jag har även fått gå utan koppel på promenaderna nu och det går jättebra, jag kommer (oftast) på inkallning och kan gå fot. Men husse och matte kör hårdträning med mig så snart kan jag nog det mesta :)
Jag och katten kommer fortfarande inte riktigt överens, hon är verkligen en liten snoffsig katt som inte låter mig leka med henne.

Husse och matte va i Karlstad förra veckan och köpte grejer åt mig, fick en fin säng och ett snyggt läderhallsband med en namnskykt i kamoflagefärg, fick även en ny tuggboll då jag har tuggat sönder alla mina tygleksaker.

Jag har även badat för första gången sen jag kom till Bamsebo och jag tyckte det va jätteskönt, blev ompysslad av husse och matte och efteråt så fick jag jättemjuk och go päls :)


Troja och Svante i det gröna gräset (i november!!)


Svante och Troja leker!


Svante med sin "lilla" boll :)


Härligt med bad...


Ovido - Quiz & Flashcards