Svante på Bamsebo

Alla inlägg den 16 november 2009

Av Svante - 16 november 2009 19:45

Idag tog jag, husse och katten Safira sovmorgon. Vi gick upp och åt frukost när klockan var nio. Efter att husse ätit frukost och tittat lite på tv så gick vi ut på en promenad. Vi gick upp på "Knatten" som är en utsiktsplats här i Sulvik, det är verkligen brant hela vägen upp dit men jag tror att husse blev mer sliten än mig. Husse sa att det skulle gå att gå ner på andra sidan av Knatten på hemvägen så det gjorde vi, men vägen blev smalara och smalare och tillslut blev det bara en liten snitslad stig. Jag tror att husse trodde att vi hade gått vilse men jag nosade fram på stigen så vi kom allt hem igen, det blev en väldigt lång promenad men det va gott att gå i skogen tyckte både jag och husse.

När vi sen kom hem så var jag med husse när han grävde vid hundgården, han och matte kommer att göra ordning den åt mig så att jag kan vara där när dom är borta någon längre stund.

Nu på eftermiddagen så gick vi en promenad med Zimbo igen och idag gick det bättre, vi kommer nog att komma bra överens om vi får fortsätta att träffas.

Nu blir det en välförtjänt vila hela kvällen.


En vilopaus i skogen...

Ovido - Quiz & Flashcards