Svante på Bamsebo

Alla inlägg under januari 2010

Av Svante - 9 januari 2010 11:20

God fortsättning på Er alla som läser min blogg.


Nu har det blivit ett nytt år, ett nytt år med fullt av möjligheter som min husse brukar säga.

Min första jul har varit jättemysig. På juldagsmorgonen så följde jag med matte till hennes släkt, där fick jag träffa mattes morbrors blandrashund Ragge, vi sprang som aldrig förr. Det va roligt att träffa någon med samma energi som mig. Sen på kvällen åkte vi till husses pappa där vi tillbringade resten av julaftonskvällen. Jag fick smaka lite av all julmat som fanns på alla ställena och tyckte det va mycket godare än torrfoder, synd att det inte är jul oftare :)


På nyår hade husse och matte nyårsfest här hemma och jag va jätteduktig då jag inte gör mycket väsen av mig när det kommer mycket folk.

Men jag blev dock lite rädd när vi va ute och gick på kvällen och grannarna sköt raketer, det tyckte jag inte om, men väl tillbaks i huset så kändes allt bra igen.

Husse och matte skickade upp "Kom Loyer" i år istället för att skjuta raketer och det rekomenderar jag alla att göra. Det är stora rislyktor som man tänder och låter sväva iväg -helt tyst- och mycket lugnare för oss hundar.


Annars händer det inte så mycket, det är aldeles för kallt för att vara ute och leka. I genomsnitt är det -25 grader ute och har varit det i ett par veckor nu, så det blir mest korta promenader för jag fryser om mina tassar. Ibland gör vi några tappra försök att vara ute och leka lite men det blir tyvärr inte länge, så för tillfället trivs jag allra bäst inne i värmen.
Men bara det blir lite mildare så blir det nog fart på oss alla på Bamsebo :)


Jag och Ragge leker på julafton



Husse och jag är slitna efter att vi lekt i snön.


En film när jag trotsar kylan och leker i snön.

Ovido - Quiz & Flashcards